2012. május 28., hétfő

Fogvatartotti tanácsok....

A mai napon úgy hozta a sors, hogy a pünkösd egy részét a rácsok mögött töltöttem. Bejártam a körleten néhány szintet, szondáztam a fogvatartottak hangulatát, amit alapvetően rendben találtam. A legtöbben azzal töltötték az idejüket, hogy a zárkájukon belül kerestek maguknak valamilyen hasznosnak vélt elfoglaltságot (mint például levélírás, kártyázás, beszélgetés, tévézés, takarítás stb.), mások az Intézet által felkínált különféle programokon (igeliturgia és vallási vetélkedő, szabadtéri sportfoglalkozás stb.) vettek részt, míg néhány elítélt az ünnepi időszakot is arra használta, hogy díjazás nélküli munkavégzés terhére a lépcsőház és a körletfolyosók közösen használt részeit csinosítsa. A III. emeleten találtam magam szembe egy kifejezetten rendezett faliújsággal, amit az ott elhelyezett fogvatartottak tartanak rendben, töltenek meg tartalommal. A faliújságon egy nagyméretű rajz van elhelyezve, amit egyszerűen képtelen voltam lefotózni egészben, de a rajta közzétett szövegeket egyesével megörökítettem, mert úgy gondolom, hogy olyan üzeneteket hordoznak, amelyek megfontolandók a fogvatartottak számára. Remélem, nem vagyok ezzel egyedül...

Jöjjenek a képek: 

 
"Ha már itt vagy, foglald el magad. Mert ugye értelmesebben, hasznosabban is lehet... Amíg van rá időd, módod és lehetőséged. Ne legyél hülye!!!"


"De hiszen kapunk arra lehetőséget, itt a Balassagyarmati Bv. Intézetben, hogy nekünk és családunknak jobb lehessen. Tanulj, szorgoskodj, majd kint hasznosítsd, dolgozz. Egy jobb, s nyugodt életszínvonal reményében!"


"A fogvatartottak többsége katolikus. Erősíteni kell a hitüket!"


"Sok helyen lenézik az elítélteket. Itt viszont tényleg odafigyelnek ránk, és ha kell, segítenek."


"Tartsd be a normális "élet" szabályait, idebent meg alkalmazkodj, a Bv. Intézet rendjéhez, szabályaihoz!"


"Egyszer elgondolkozol majd... Csak nehogy késő legyen!!!"


"More, ha nem avelsz búrtyizni, akkor kancsi lóvé... Megint jógyerekeskedhetsz itt a böribe!"
(bízom benne, hogy ez senkinek sem hangzik kínaiul...)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése