2014. február 1., szombat

Egy fogvatartott sorsa --- igaz történet alapján... 4. rész





A történetet folytatom…

Ott tartottam, hogy bekerültem a Markóba. Ebben az intézményben tartanak mindaddig, amíg a szállítási osztályról meg nem érkezik a parancs, hogy melyik is lesz az anyaházam. Várakozásom alatt történt egy s más, először négyszemélyesben voltam, majd hatfősben. Itt mindenféle ember megfordul, az ország összes börtönéből, ugyanis tárgyalásokra is ide hozzák az embereket. Mivel látták rajtam, hogy első bűntényes vagyok, a ,,normálisabb” emberek fölvázolták, mire számíthatok és mire nem, és ami a legfontosabb, mire figyeljek oda. Meséltek olyan dolgokat, amit gusztustalannak és embertelennek tartottam, és persze ez az is!!! Volt egy fő mondatuk: „nem a börtön nehéz, hanem az emberek”.

És ez a civil életben is így van. Ha valakikkel együtt él az ember, és például megutálnak valakit, vagy csak nem szimpatikus a számukra, akkor kitalálnak történeteket róla, és elhíresztelik tudatosan. És a börtönben még pluszban próbálják a hivatásos személyzetet is befolyásolni a kitalációjukról. Sajnos a börtönben ez sok ember passziója, de az igazi kiváltó ok a következő: ha már ,,nem egy követ fújsz a többiekkel”, vagy ha van kapcsolattartásod és tudsz vásárolni, vagy jobb munkát kapsz…

Egy-két szóval jellemezve, mindez  az irigységből és féltékenységből fakad. Bármi alapot adhat erre, ami kicsivel több, mint a másiknak van, vagy ha egy orrhasznival is előrébb tartasz. Na, én figyelmesen hallgattam a börtönélet igazi dolgait, vagy csak a felfújt ijesztő történeteket, melyekből leszűrni, mi igaz és mi a kitaláció... Ember legyen a talpán, aki eligazodik… De azért érdemes végighallgatni mindent.

Nekem is sikerült részesülnöm az utálkozásokból. Valaki a szemedbe is mondja, mi a baja veled, de sok sunyi csak a hátad mögött beszél rólad. Rettentő dolog ez az irigység! Az álláspontom a következő maradt: úgy láttam jónak, hogy távolságtartó leszek, mert talán így elkerülöm az ellenszenvet mások szemében. De börtönjáró embereknek teljesen mindegy, hogy mivel találják meg az embert. Ezek mellé párosulnak a megkeseredett életűek. Borzasztó átélni ezeket a dolgokat. Folyton résen kell lenni itt a börtönben!!! Itt a kétszínűséget könnyen le lehet leplezni, csak figyelni kell az embereket, én ezt teszem. Folyamatosan tanulmányozom őket, hiszen színházi előadásként látom szereplésüket, csak akkor van gond, ha valaki bedől a kitalációknak, sok embert így intéznek el, és így ugrasztanak össze.

Remélem jól írtam le és lehetett érteni a mondanivalómat. Ja, és ami még fontos, mindezekkel párhuzamosan az emberek többsége itt bűnöző- és maffiakomplexussal küzd, normális gondolkodású illető ettől kiakad, és nem várt arcreakciókat produkál. Na, ettől is unszimpatikussá válik az ember, én már csak tudom tapasztalatból! Mélységesen elítélem az igazságtalanságot, és ha átvernek valakit, az rettentően dühít, arról nem beszélve, ha valaki mögött sunyiskodnak. Rengeteg dologról lehet írni itt, zajlik az élet…

Folytatás a következő fejezetben.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése