2015. november 15., vasárnap

És volt nála egy balta is... --- könyvajánló



 

Van-e élet a börtön után? És egyáltalán van-e élet a börtön előtt? Sokak számára nincs. A legtöbben szabadulás után újra ugyanott kötnek ki – bűn, erőszak, agresszió, árulás közepette. Attila megharcolta a saját csatáit, hogy kemény, balhés emberré váljon, és aztán döntött. Döntött, hogy maga mögött hagyja a múltat, a családját, mindazt, ami sorsát a bűn felé vezette. Ez talán még keményebb volt, mint lopni, csalni, rabolni. Csak ő tudta ezt megtenni, de nem tudta megtenni egyedül.

A Feldmár-történetek az akarat erejéről és hiábavalóságáról, az odaadás csodájáról, hiányról és újrakezdésről – róla, rólad és rólunk szólnak.

Ez a könyv nemcsak Attila története, hanem másoké is, sokaké. Minél személyesebb és részletesebb egy igaz történet, amit valaki leír, annál univerzálisabb. Ha valaki pontosan leírja, mi van, az a valóság, és az kinyílik, rezonál mások valóságára.
Feldmár András

2011. szeptemberében ismertük meg Oláh Attilát, a Balassagyarmati Fegyház és Börtönben. A Feldmár Intézet kezdeményezésében Mesekört indítottunk ott. A parancsnok arra gondolt, talán ez majd segít valahogy levezetni az energiáit. Soha nem felejtem el a pillanatot, amikor „beleállt” a játékba. Bizalmat adott. Jól érezte magát. 2013 augusztusában szabadult, ma velünk dolgozik, tapasztalati munkatársunk, minden pénteken visszajár velem a börtönbe trénerként, gimnáziumokba hívják előadásokat tartani.”
Büky Dorottya, a Mesekör program vezetője


 Oláh Attila, a szerző,
a Feldmár Intézet tapasztalati munkatársa


Részlet a HVG könyvek sorában, a Feldmár-történetek első köteteként megjelent könyvből… 

Eddig soha senki nem törődött velem, akkor sem, amikor gyerek voltam. Soha senki, ezelőtt. Most itt vagytok nekem ti. Ti tényleg törődtök velem, tényleg azon vagytok, hogy jó legyen nekem, és tényleg érzem ezt a törődést. Sokat változtam, nagyon. És itt nem a börtönre gondolok… Én úgy látom, hogy egy bűnözőt az nem változtat meg, hogy milyen börtönben ült, jó vagy rossz börtönben. A börtön az mindig is börtön marad.

Ott is, aki akar változni, az tud változni. Csak akarni kell. Ismerek én egy csomó olyan embert, akikkel egy cellában ültünk, és csak dumáltak. „Hú, én már nem bűnözök, ha kimegyek, alapítok egy családot magamnak, melózok.” Micsoda? Láttam a múltkor, hogy már megint az előzetesekkel sétált. Sokan voltak ilyenek, hiába mondták. …”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése