2013. január 7., hétfő

Vers egy zárka faláról (18+)

A következő vers szintén egy ún. fogda-zárka faláról származik. Ajánlom, hogy csak erős idegzetű olvasók haladjanak tovább, mert elég durva a szöveg. nem véletlenül tettem bele a 18+ feliratot a bejegyzés címébe, valóban úgy gondolom, hogy az alább olvashatók egyértelműen alkalmasak a nyugalom megzavarására.  A megvilágítás itt sem volt a legideálisabb, ami látszik a felvétel újfent silány minőségén, ezért kézzel körmöltem le a verset. Menet közben nekem azonnal beugrott, hogy valahonnan ismerős a történet. Ami persze talán nem is annyira meglepő, mivel akik ismernek, azok jól tudják, hogy személy szerint imádom a rapzenét, a huszadik század költészetét. És a fogva tartottak, a bűnözői szubkultúra tagjai között is igen népszerű ez a fajta zenei stílus, ami nem csoda..

A rapzene egyik ága a sokak által kedvelt ún. gengszter rap. A rap az Egyesült Államokban igen népszerű. Ott a keleti és nyugati parti előadók között egy már-már ádáz harc folyik, aminek az évek során számos halálos áldozata volt. A keleti parti, avagy East Coast Rap a kilencvenes évek közepéig volt a legnagyobb, bár egyáltalán nem lehet teljesen egységes stílusról beszélni, mert belefér a régiek nyomán haladó old school, az inkább hallgatásra való, a zenei megoldásokra és a szövegekre épülő zene, aminek egyik izgalmas hajtása a kifinomult, zenekari megoldásokat operáló művészi vonulat. 1989-ben aztán a nyugati part is hallatta a hangját, a West Coast Rap egyik jeles képviselőjeként, a nevében és szövegeiben is politikus NWA (Niggers With Attitude) Straigth Outta Compton című lemezével ekkor rakta le a gangsta-rap alapjait. Majd 1992-ben a volt NWA-tag, Dr. Dre kiadta "The Chronic" című klasszikusát, amin a gangsta-hagyományból kialakította a G-funkot. Habár a West Coast Rap minden gengszerkedő attitűdje ellenére elsősorban egyfajta parti-zene, művelői a valódi életben gyakran kerülnek a bűn közelébe.  A gengszter rap hazánkban is népszerű, gondoljunk csak a Ganxsta Zolee és a Kartel nevű zenekarra, akik "Keleti oldal, nyugati oldal" című nótájukban a fenti történeti leíráshoz is köthető megfogalmazásokat tettek....

De erről ennyit, a kép után a bátrak olvashatják a szöveget..    




"A halál, a halál, a kibaszott halál,
A golyó a fejedbe nagyon beletalál.
Ott van a kés a kezemben,
A hasadba tömtem és turkálok a beledben.
Ma meghaltál, de még nincs vége,
A spanodat Kotyos Papa széttépte.
Ott van a gyökér, egy-két-há,
Benne a kés, mielőtt látná,
Hogy mi történt vele vagy négyszer vagy ötször.
A faszkalap meg van szúrva,
Minden tiszta vér és gyengül a kurva.
Hozom a stílfűrészt és baszom darabokra,
Berakom a hűtőbe, majd aztán megeszem.
Nekem, öcsém, tudod, az agyvelő a kedvencem.
Eddig, baszd meg, Kotyos volt a nyerő,
De itt van a Luki, a hasfelmetsző.
Neked a Balog, neked a Balog Géza jelenti,
Mindjárt véged, te geci.
Jobb kéz stílfűrész, bal kéz meg a bökő,
Aki bújt, aki nem, én most jövök elő.
Elküldöm a löveget és ez leviszi a fejedet,
Újságba csomagolom a szívedet.
A lúd legyen kövér, nekem ennyit megér.
Folytatom, öcsém, a melót, ilyen a rossz vér.
Ha kilépek a sötétből és meglátod a szemem,
Annyit mondasz nekem: kegyelem. De sohasem!!
Te vagy a vad, én meg a kibaszott vadász,
Eljött a Pokol, ez én vagyok, senki más."  



És akkor jöjjön a slusszpoén, ami miatt olyan hosszú volt a bevezető, és ami miatt annyit agyaltam, hogy honnan ismerős a szöveg. A fogvatartottat egyértelműen Ganxsta Zolee és a Kartel Helldorado (1999) címen megjelent lemezének egyik nótája inspirálta, a track címe "Hasfalmetszők". Íme:



Zolee:
Ha kilépek a sötétből és meglátod szemem,
Csak annyit mondasz nekem: kegyelem!
De sohasem, mert te vagy a vad
Én meg vagyok a kibaszott vadász
Eljött a pokol, ez Döglégy a kaszás.
Mindenkit leszarok bennem nincs tisztelet,
Nem érdekel mi tilos az sem, hogy mit lehet,
Neked ez annyit jelent, hogy hamar itt a vég,
És aki hazavág az nem más mint a Döglégy.
Az újam a ravaszon az agyad meg fenn a falon,
Én döföm a földbe neked a fejfát te barom!
Én azért vagyok, hogy beléd eresszek vagy tizet
Valahogy ez a meló kibaszott jól fizet.
Neked a sírásód vagyok, a fejedbe a golyó,
A pokol kutyája csak ez a veszett kopó,
Halott hús, meredekebb mint Videla,
A 78-ban, vagy benn a VIII-ban.
A Kicsi Tyson aki fejfán a virág
Nagyot fordult öcsém ez a kibaszott világ!
Mehetsz a levesbe, már itt vagyok a nyakadon,
Elindul a gyilok, valami átszalad az agyadon,
Egy golyó, de jó, neked a fekete ló,
Zolee a halott hús, tudod a veszett kopó.

Refrén:
Hasfalmetsző!

Dope:
Halál, a halál a kibaszott halál,
Ez a golyó a fejedbe nagyon beletalált.
Ott van a kés a kezemben,
A hasadba döföm és turkálok a belekben.
Már meghaltál, de még nincsen vége,
A fontodat Dopeman papa szét kell hogy tépje!
Ott jön a majom, egy-két-hát,
Benne a kés mielőtt látná,
Hogy mi történt vele, már négyszer,
Vagy ötször a faszkalap meg van szúrva.
Minden tiszta vér és gyengül a kurva,
Hozom a fűrészt fel is baszom darabokra.
Berakom a hűtőbe, majd aztán megeszem,
Nekem tudod öcsém az agyvelő a kedvencem.
Eddig bazdmeg bőrpofa voltam a menő,
De itt van most Dopeman a hasfalmetsző.

Zolee:
Megszólal a harang, útjára indul a harag,
Dög egy olyan kutya ami nem ugat de harap.
Tőlem bármit tehetsz, akár zombi is lehetsz,
Az én haragom utolér, nem menekülhetsz!

Refrén...

B.Daddy:
A Big Daddy, neked a Big Daddy Laci
Jelenti azt, hogy mindjárt véged te geci.
Jobbkéz láncfűrész, balkéz meg a bökő,
Aki bújt, aki nem, most jövök elő.
Elküldöm a löveget, ez leviszi a fejedet,
Újságpapírba csomagolom a szívedet,
A lúd legyen kövér, nekem ez ennyit megér,
Folytatom a melót, öcsi ilyen a rossz vér...

Zolee:
Újra itt a kaszás, jobb mint egy jó baszás!
Hiába, vad a vad, amikor kegyetlen a vadász.
De nem is vadász, neked a Dög a hentes,
Az leples bitang, csak az aki jégre tesz.

Steve: 

 Steve a fekete tűz, a fekete szív
Gyilkos mint a pina ami HIV pozitív.

Zolee:
Dög a másik kibaszott gonosz aki hív,
Te meg csakis addig jöhetsz, míg dobog a szív.

Sámson:
És aki megállítja neked nem más mint O.J Sámson,
Nekem az eszem nem jár máson.

Zolee:
Csak azon, hogy a picsába tegyelek haza,
Hogy ne legyek görcsös, csak laza.

Refrén...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése