2012. június 4., hétfő

A hét klipje 2...

Oglizán András, művésznevén Ogli G, a hazai gengszter rap irányzat művelője, az éjszakai élet ismert alakja, aki 1999-ben Kicsi Tysonnal közösen megalapította a TKO nevű együttest, az egyik első magyar gangsta rap csapatot. Producere akkoriban Dopeman volt, aki a La Maffia Productions vezetőjeként több fiatal rappernek is segített megjelentetni a lemezét. Első klipjük "Mesél az alvilág" címen jelent meg és ezzel komoly sikereket értek el. Ogli G egy bűnszervezet tagjaként a Népstadion buszállomáson kényszerített ki védelmi pénzeket a főként Erdélybe közlekedő buszokat üzemeltető vállalkozóktól, ami miatt 2001. január 15-én zsarolásért és testi sértésért előzetes letartóztatásba helyezték, és 27 hónapot töltött a Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézet Venyige utcai objektumában. A börtönben töltött ideje alatt a TKO megszűnt. Szabadulása után Ogli G bejelentette, hogy felhagy a bűnöző életmóddal és zenészként próbál megélni, barátjával, Big Moneyval megalapították az OMP-t és kiadták első kislemezüket, Egyenesen a férfiházból címmel. Később megjelent első a nagylemeze, a High Rollers, aminek címadó dalából külföldön is játszott klip készült.



A fenti video Ogli G "Férfiak vagyunk (Börtön)" című nótája alapján készült, melynek szövege az alvilág, illetve a fogvatartotti börtönszleng egy jó illusztrációja: 

"Nyílik a tátika a faszom ki van má',
Egy újabb nap kezdődik, osztják a reggelit.
Kimegyünk a WC-re és irkálunk a falra,
Három igaz testvér egymásnak válaszolgat.
Olvasom a faxot, mely nem szólhatna másról,
Kíváncsi vagy miről? Csakis a bulizásról,
Mert buli van fogdán a falakon át is.
Nem számít, hogy szétdobnak akárhová is
Rakjanak minket, mert megoldunk mindent.
Faxolunk, vagy ordítunk, mert idebent ez így megy.
De ne térjünk el a bulitól, mert ma csak ez számít.
Kristófnak a névnapja van, de hol vannak a gádzsik?
Tiszta szívből kívánom, hogy érezzed jól magad.
Nem számít, hogy köztünk vannak a kibaszott nagy falak.
Ez oldalon vaaa, nagy az összetartás,
A jó gyerekek között megy a kiabálás.
A férfi házban lakni nem is olyan vészes.
Feltaláljuk magunkat, rákényszerít az élet.
Hallod ezt a dalt, te ne vond meg a vállad,
Mert bekerülhetsz bármikor az előzetes házba.
 
Refrén:
Börtön, börtön,
Hol a büntetésem töltöm,
Akármilyen hihetetlen itt van ez földön.
Férfiak vagyunk és férfiházban lakunk.
Körülményekre mi kibaszottul szarunk.

Felmerült a kérdés, hogy hogy kerültünk ide.

Lekapcsolták a desztók a bűnszervezetet.
Rendőrségi fogdán ébresztettek másnap.
Kivittek vagy tízen házkutatásra,
Nem volt otthon semmi, de szétszedték a lakást.
Keresett vagy két napja, de nem talált a család.
Ott hagytam egy cetlit a konyha asztalon:
Fölkaptak a desztók, baszhatom.
Még fel sem fogtam testvér, azon kaptam magam
Oltogat az előadó: hiába is tagadsz.
Faggatott a rendőr, de én nem mondtam semmit.
Oltogattuk egymást röviden csak ennyi.
Nem szarozott sokat, tűnés a picsába.
Olvasd el jogaidat és húzzál a zárkádba.
Kattant a bilincs, elvezettek szépen.
Csoszogtam a zárka felé, hogy ezt én nem értem.
Intéztem egy lázadást, mert nem volt séta soha.
Átbasztak a Venyigébe, hol megtörtént a csoda.
Testi kényszer, kiabálta a marha.
Kicsavarták a karomat és felbasztak a falra.
Azt mondta itt ő főnök, menősködött a veréb,
Még nem tudta, hogy ezért leszakítom a fejét.
Így teltek a napok, megismertek a rabok.
Kamáztak,, mert levágták, hogy nem rossz gyerek vagyok.
Párhuzamosan tárgyalások folytak,
827 nap múlva szépen szabadultam.
És a hab a tortán, hogy szétrúgták a bordám,
De nem lett volna így most nem volna e nótám."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése