2012. március 7., szerda

Március 08. - a rácsok mögött is emlékezzünk...

Holnap lesz a Nemzetközi Nőnap, ami véleményem szerint a börtönökben is több fogvatartott eszébe  fog jutni, és nemcsak Kalocsán vagy Egerben. Adott esetben olyan intézetekben sem feledkeznek meg március 08-ról a börtönlakók, ahol kizárólag férfiak vannak. Hisz a jeles napon ünneplik egyebek mellett a Zoltánok is a névnapjukat.... De nem akarok tréfálkozni, a nők holnap jussanak minden férfi eszébe, és csak pozitív gondolatok kapcsán. Amit jó lenne az év többi napján is észben tartani, még nekem is. 

Balassagyarmaton sok érző lelkű elítélt tölti büntetését, akik között számos tehetséges ember is van. Legutóbb Valentin-nap alkalmából került meghirdetésre részükre egy versíró pályázat, melyen több fogvatartott indult. Előfordult egy-két plágiumnak minősülő vers is (úgy látszik, ez manapság nagyon felkapott és aktuális dolog, még a bv. intézetekben is), de több ígéretes próbálkozás is beadásra került. Következzenek a dobogós versek, melyek segítségével Boldog Nőnapot kívánok a magam, munkatársaim és a fogva tartottak nevében minden lánynak, asszonynak, aki erre tévedt! 





B. Tamás:  Szeretet e falak között

Zord, rideg, vastag falak közt,
egy börtön zárka mélyén lakozom.
Ahol a testem zárva van,
de lelkem szárnyal szabadon.

Ha körbe nézek csüggedt,
marcona emberek s vad tekintetek,
de tudom én, a külső vad csak,
szívük oly lágy, lelkük roskadt.

Mindegyik vágyik a szeretetre,
néhány kedves szóra, figyelemre.
Itt-e falak közt ez a legnagyobb hiány,
ezért szól nekem is minden nap imám.

Mindenki máshonnan, másért van itt,
de sorsuk közös,cselekedeteikért
felelniök kell, megjavulni,
és megbánni tetteik.

Megbántam azt én is,
bár ne tettem volna!
De hiába minden,
csak én tehetek róla.

Hiányzik a szabadság
és a feleségem.
Nagyon szeretem őt,
de vajon ő is szeret engem?

Már annyira várom levelét,
s mikor jő a nevelő és olvassa más nevét,
várom, szívem hevesen dobban,
de én a sajátomat nem hallottam.

Vajon mi lehet, esetleg beteg?
Már nem szeret, vagy nem kellek?
Társaim próbálnak vigasztalni,
szenvedek, de nem akarok sírni.

Másnap újra jő a nevelő,
kezéből levelek bukkannak elő.
S már látom, ott van az enyém is,
arcomon mosoly, elszállt a kétkedés is.

E levelek jelentenek számomra mindent
ettől leszek boldog, erős idebent.
S társaimba is ez lehel életet,
ha szeretteiktől kapnak levelet.
Mert itt, e falak közt is,
a legfontosabb a szeretet!



Z. István: Valentin napra

Te vagy a házam
Az otthonom
Te vagy a mosoly
Az arcomon

Eggyek vagyunk
Mi ketten
Lélekben és
Testben

Te vagy szirmaim
közt a porzó
Hogy mennyire
Szeretlek
Nincs rá elég
szorzó

Ha eljön időm
Altass el engem
Majd ha utol érsz
Csak akkor
Kelts fel!


 
Z. István: Valentin napra

Mint ahogyan a Nap sugarai
A fák lombjai közt utat tör
Úgy a szerelem nagy lángjai
A lelkemet gyújtsa föl

Ahogy a folyók átitatják a földet
S vize hullámokat dagaszt
Ahogy a harmat teremt a fűre könnyet
Gyöngyfüzére nyújt szívemnek tapaszt

Ez az érzés már nem volt remélt
S ez lett életemnek alkonyán
Mindezt én Tőled nyerém
Ahogy együtt létezésünk egy adomány.



B. László Lajos: Valentin napi köszöntő

Valentin napján sajnos nem vagyok veled.
Legyen ez a virág ajándék s boldogság neked.
Teljen szíved szeretettel, mint Valentin napján.
A rózsát ha tehetném személyesen adnám.
Vigyázz magadra, hisz én szeretlek téged.

Valentin napjára ezt kívánom néked!



T. Barnabás Áron:  A só

Kopár síkság, kősivatag
előtted ez volt életem
szépséged csepp e kőtengerben
mely szerelmeddel óceánná lett
éreztem lelkem itt révbe ér
hisz szilárd kikötőmmé lettél

Óceánban tengernyi a só
olyan ami levesbe való
így vagyok én is életedben hozzávaló

Kardamom a créme brulee-ben
Fahéj édes almatortában
Pannónia Fuesadilládban
Wasabi lazacos sushidban

Édes-savanyú mártás az életünk
de miért ne édesítsük
Puncstorta azonban már nem lehet
a sors fintora ez lett
azonban van még egy ízfokozó
és ez nem más mint a só
az amely szerelmünkből való
mienk így az örökkévaló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése